עסקים

ביום שלישי, 27 בנובמבר 2012, נערך מפגש ג'ומלאים בנושא עסקים בג'ומלה בדגש על הפן הישראלי, בסניף הגוגל הישראלי. הובילו את המפגש שחר פאר ואייל רונאל מחברת Joomi, גיא שקולניק וליאור אברהם מחברת WebTech, ועבדכם הנאמן. השתתפו במפגש כ-15 משתתפים שהיו פעילים לאורך כל המפגש ועזרו לפריון הדיון.

נקודות מרכזיות שעלו במפגש

  • ג'ומלה מערכת פתוחה והפעילים בה מפעילים את "קניון הג'ומלה הישראלי". ישנה תחרות בין החנויות (החברות והפרילנסרים) אבל יש לנו אחריות משותפת להגעת לקוחות לקניון הזה.
  • הוצג תקציר הסטורי על הקהילה הפן העסקי:
    • עד 2010 שת"פ בין הארגונים והגופים השונים היה לא קיים וכבוי.
    • בשנת 2011 עלה אתר joomla.org.il במתכונותו החדשה תוך דגש על קהילתיות ואי מניעת ניגוד אינטרנסים.
    • הועלתה ביקורת שהאתר אמנם דוחף לקהילה ולמשתתפים אך לא דוחף באותו מידה עסקים. 
    • החל מ-2011 החל שת"פ שהוביל לשני כנסים שדחפו את ג'ומלה וגם נתן במה לפן העסקי.
  • יש לתת דגש ללקוח ולחווית שירות. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון תמיכה שכמעט כל אתר ואתר זקוק לו כולל תחזוקה שוטפת.
  • דחיפת ג'ומלה לעסקים היא תוצאה ישירה של קהילה ולהיפך - ג'ומלה נדחפת לעסקים ולחברות גדולות עקב קהילה.
  • חשוב לדעת שדחיפת ג'ומלה לאנטרפרייז היא בעקבות קשרים שיש לכולנו בחברות גדולות וכדאי לנצל זאת.
  • גם אם מנמ"ר שוקל לבחור בג'ומלה כפתרון ובסוף דוחה זאת, זה ניצחון, כי עד לפני זמן מה, מנמ"רים לא ידעו בכלל מה זה ג'ומלה.

אבני דרך להמשך

  • הרחבת אינדקס אתרים הקיים שישמש כתיק עבודות לכלל חברי הקהילה.
  • הוספת אינדקס נותני שירות כדי שיהווה בסיס ללקוחות הבוחרים בפתרון קוד פתוח ודחיפה ל'קניון ג'ומלה'.
  • שאלות נפוצות - יש לפרסם שאלות נפוצות ואפשרות לחיפוש.
  • הוספת מדריכים למשתמשי קצה באתר הקהילה, ביחוד כאלה שלקוחות רבים זקוקים להם. למשל, הוספת מאמר, הוספת פריט תפריט, מודול וכו'.
  • תרגום - יש לדחוף ולפרסם תרגומים נוספים ע"י חברי קהילה.
  • יש להיות מעורבים בכנסי טכנולוגיה השונים כדי לתת לג'ומלה במה במגזרים השונים.
  • הנגשה - יש להעלות אתר דמו מסודר (demo.joomla.org.il), שמציג את היכולות של ג'ומלה.
  • יש לנסות ולמצוא באילו ארגונים בינוניים וגדולים יש אנשים עם אוריינטציה לקוד פתוח וכך להמליץ להם על שימוש לג'ומלה כדי לפרוץ לארגונים אלו.
  • מרכזי ממשלה שדורשים מוצרים סגורים בלבד - יש להעביר לעמותת המקור.
  • יש להציג באתר הקהילה באופן בולט מי הארגונים הגדולים בישראל העושים שימוש בג'ומלה.

כדי לבצע את כל זה, אנחנו מחפשים מתנדבים שיכולים לעזור ולתרום לאתר הקהילה להיבנות ולהתפתח.

זכרו, אנחנו כאן כדי לתרום!

עליך להירשם כדי להוסיף תגובות

עופר כהן

חובב ג'ומלה
אתר המחבר/ת: http://embad.com