היכרות עם ההרחבות של ג'ומלה ויכולת פיתוח סבירה מאפשרות כיום לעשות כסף גדול בעולם ההרחבות של ג'ומלה. 

לפני שאפרט אספר כיצד נחשפתי לנושא ולאחר מכן אסביר מדוע כיועץ עסקי אני סבור שיש פה הזדמנות למפתחים ויזמים קטנים להרוויח כסף – ובגדול.

בשנת 2009 הייתי זקוק לאתר בו מכרתי דוגמאות מסמכים להורדה בתחום הנדל"ן למערכת שתאפשר לגולשי האתר שלי להזמין מוצר בסל קניות , לשלם עבורו בכרטיס אשראי או paypal ולספק את המסמך באמצעות קישור להורדה.

הפתרון בו בחרתי לאחר מחקר של דרופל , וורדפרס , ג'ומלה ו- oscommerce היה ג'ומלה .
השתמשתי בג'ומלה לתכני האתר ווירטומארט, שהוא תוסף פופולרי של סל קניות לג'ומלה כדי לטפל בתהליך המכירה וההורדה. המערכת הוקמה ועבדה בהצלחה וכל זאת בוצע ללא תכנות אלא התקנה וקינפוג של ג'ומלה והרחבותיה.

במהלך עבודתי נתקלתי בצורך לכתוב בצורה נוחה יותר הודעות שונות של וירטומארט. השינוי דרש כניסה לקובצי PHP ,CSS וממש לא בא לי להתחיל לבצע חפירות שכאלו. מאחר ולג'ומלה היו אז כ-8000 הרחבות (כיום מספר ההרחבות עומד על 9833).
מצאתי חיש קל ( טוב,שלוש שעות (: אבל מי סופר) הרחבה מתאימה בעלות של 25 דולר. כלומר פתרון כלכלי קל ומהיר הכולל גם תחזוקה לגרסאות הבאות. 

התוסף שרכשתי לא דרש ממפתחיו יכולת המצאה מיוחדת , כושר פיתוח ייחודי או מורכב אלא זיהוי צורך של ממשק משתמש מעט יותר נוח בהרחבה של ג'ומלה.  מבדיקה שערכתי החברה מכרו כ-2,000 יחידות מההרחבה – כלומר 50,000 דולר.
למעשה החברה שעסקו קודם בבנית אתרים חדלו לעשות זאת והם מתמקדים בפיתוח תוספים לג'ומלה.

מדוע יש הזדמנות עסקית בפיתוח הרחבות לג'ומלה?

  1. לג'ומלה קהל משתמשים רחב שצמא לתוספות והרחבות. 
  2. שיווק הרחבות הוא יחסית קל לאלטרנטיבות – בונים אתר , מכניסים את ההרחבה לספריית ההרחבות של ג'ומלה (http://developer.joomla.org/getting-started.html)דואגים לתמיכה והמלצות. לא צריך להשקיע כסף רב בשיווק. 
  3. לג'ומלה יש אתר בינלאומי אחד והרבה אתרים בכל מדינה. צריך לפעול באתרים הללו וזה יספיק.
  4. יש הרבה הרחבות חינמיות שהן תוכנות גדולות בפני עצמן וניתן למצוא שיפור לאחת מהם. אם תפגע בצורך, הנכון קהל המשתמשים ירכוש את התוסף שלך.
  5. מכירה של הרחבה היא לא הכנסה חד פעמית ויש תשלום נוסף עבור שדרוגים ותמיכה. זוהי הכנסה לטווח ארוך.
  6. כיום שוק ההרחבות לג'ומלה לא רווי ולכן התחרות לא גדולה. עיקר המאמץ הוא פתרון לבעיה של המשתמש ופחות שיווק.
  7. ההשקעה בכניסה לעולם ההרחבות היא קטנה ומתאימה ליזמים של עסקים קטנים. 

בעולם העסקי ישנן תקופות שמי שמזהה את ההזדמנות העסקית שבהן מרוויח. בשנות ה-2000 בתקופת בועת ה-dot.com כל בונה אתרים שעבר קורס תכנות של 3 חודשים קיבל משכורת התחלתית של 12,000 ₪, בניית בסיס נתונים לאתר עלתה 4,000 $ ,מחיר עמוד html בודד הגיע ל 120 $ וכל שלושה חבר'ה שהקימו startup גייסו מיליונים ממשקיעים בלא מודל עסקי כלכלי.

רוב החברות נסגרו אבל מי שמכר להם תוכנות (עבדכם הנאמן) שנדרשו לפיתוח ה-startup הרוויח בכל מקרה, גם העובדים שנהנו ממשכורות יפות ותנאים מפנקים לא סבלו...

כיועץ עסקי המלווה עסקים קטנים ובינוניים רבים אני סבור שיש חלון הזדמנויות למפתחי תוספות לג'ומלה, אני ממליץ לכל מי שיש לו רעיון ויכולת פיתוח לבחון ברצינות פיתוח הרחבות לג'ומלה כי יש פה הזדמנות לא רק לעשות סיבוב חד פעמי אלא להקים תשתית לחברת תוכנה המוכרת מוצריה בכל העולם. אשמח לשמוע על הצלחות של מי שכבר נכנס לתחום וגם ממי שמבקש להיכנס אליו מפתחים ו\או בעלי רעיונות.

בהצלחה!

עליך להירשם כדי להוסיף תגובות

יואב קררי

יועץ עסקי לעסקים קטנים חבר בלישכת היועצים העסקיים בישראל חובב ג'ומלה ובונה אתרי ג'ומלה בשביל הכייף http://www.pitron10.com
אתר המחבר/ת: http://www.pitron10.com