Search Engine Optimizationזהו מאמר מספר 2 בסידרת קידום אתרים באינטרנט. למי שעוד לא קרא את החלק הראשון, מוזמן לקרוא אותו או להתרענן לפני שניגש לשיפצור.

כאשר ניגשים לעבודת קידום האתר, יש לדעת כי ישנם לכך שני חלקים:

  1. שיפצור האתר עצמו – ONSITE SEO
  2. בניית לינקים לאתר – OFFSITE SEO AND LINK BUILDING

הפעם נדבר על המרכיבים העיקריים בשיפצור האתר מכוון שישנם בסביבות 20 מרכיבים. על כולם נדבר במאמר זה.

ישנם כמה וכמה קומפוננטות (רכיבים) של ג'ומלה שיעזרו לך בעבודה. אני אישית משתמש ב- SH404SEF. אני כמובן יסביר בהמשך איך עובדים עם זה אבל לאלה שרוצים כבר עכשיו לעבוד, לכו והורידו את זה, התקינו ותנסו להשתמש בזה.(שוב,אני הסביר בהמשך אבל תנסו לבד כרגע)

קהל היעד והדומיין שלך

חשוב מאוד עוד לפני שמשפצרים את האתר לדעת ולהחליט מי קהל היעד שלך ו גאוגרפית על מה אתה הולך. עם קבעת שקהל היעד שלך זה ישראלים מישראל, כדי מאוד שהדומיין שלך יהיה CO.IL כי בקרב מול .COM אתה לוקח. מעבר לזה עם יש לך אתר רב לשונית תדאג ששפת המפתח תהיה עיברית כי גוגל מסתכל על זה. עוד דבר חשוב זה מיקום השרת שלך – רצוי מאוד שיהיה בישראל (אני יודע...בחו"ל זה יותר זול אבל זה חשוב בגלל ה- IP של השרת)

אם אתה הולך על קהל יעד גרמני, תקנה דומיין שם עם .DE  ותאכסן אותו בגרמניה וכך הלאה.

על דבר אחד אין לך שליטה וזה בן כמה הדומיין שלך – גוגל נוטה לתת כבוד לדומיינים ותיקים עם היסטוריה מכוון שיש לו כבר מערכת יחסים איתם.

קודש הקודשים

ישנם כמה מרכיבים בשיפצור האתר שהם הכי חשובים מתוך כול הרשימה. שיפצרת אותם כראוי, וכבר עשית יותר טוב מ 60% מהאתרים באינטרנט וקרוב לוודאי שתראה תוך זמן קצר לאחר מכן תוצאות טובות בחיפוש בגוגל.

חשוב מאוד – יש לעבוד על כול עמוד ועמוד באתר בניפרד לתת שם את הכול. כול עמוד צריך לדבר על דבר ספציפי אחד בלבד! עם האתר שלך מדבר על אופניים חשמליות, צור עמוד אחד שידבר רק על זה, עמוד אחר על קורקינט חשמלי וכך הלאה. את רשימת המילים החשובות לך ולאתר אני מקווה שיצרת אחרי שקראת את המאמר הקודם שלי.

  1. META TITLE – כותרת העמוד. הדבר הראשון שגוגל קורא. לגוגל אין מושג מה אתה רוצה ממנו ועל מה האתר שלך מדבר. אם תכווין אותו בדרך הנכונה הוא יבין בדיוק ויתן לך ציון גבוה על מילה/ות המפתח שאתה רוצה לקדם. בעיקרון ישי להתחיל עם מילות המפתח של העמוד ולהוסיף תוכן לקוראים כי את זה הם יראו בתוצאות החיפוש. הכלל הוא עד 72 מרכיבים (אותיות מספרים ורווחים). לדוגמא: עם אני מקדם את המושג "בית קיץ זול", הכותרת צריכה להיות משהו כמו "בית קיץ זול- אצלנו תמצא מבחר בתי קיץ זולים". מה עשיתי? קודם כול המושג שאני מקדם. אחר כך מקף כי בדרך זו גוגל מבין שזוהי הסיומת שלי ולכן יתייחס ל מושג זה. הוספתי משפט עם משמעות שכולל בתוכו וריאציה למושג הקידום שליץ רצוי לא לחזור על המושג פעמיים אלא משהו שדומה לזה אבל בווריאציה אחרת.
  2. META DESCRIPTION – תאור העמוד. אותם הכללים כמו הכותרת אבל בהרחבה. התחל במושג הקידום, מקף ואחר כף תאור מורחב של העמוד עם ווריאציה אחת של המושג. זכור שהמשתמשים רואים את זה בתוצאות החיפוש לכן תן הסבר משמעותי. בעיקרון עד 250 מרכיבים
  3. URL STRUCTURE – איך בנוי ה-URL של העמוד. אתם יודעים שלכול עמוד יש URL שדרכו מגיעים לעמוד. בדרך כלל הוא נראה מבולגן ככה: www.abc.co.il/index.php?option=com_content&view=article&id=153&Itemid=412 מה לעשות...ככה זה באתרים. אבל אם תשנה את כול השורה הזאת למושג המפתח שלך גוגל יאהב אותך כי נתת לו משמעות לעמוד. לכן את השורה הזאת צריך להחליף ל: בית-קיץ-זול www.abc.co.il/הרבה יותר טוב.
  4. תוכן וכותרת התוכן – תוכן זה אחד הדברים שגוגל הכי אוהב. כמה שיותר,יותר טוב. כול עמוד צריך תוכן איכותי ומקורי. אם תעתיקו מאתר אחר, תקבלו "עונש" מגוגל. זה נקרא DOUBLE CONTENT. התוכן צריך להתחיל עם כותרת שכמובן היא מושג המפתח שלך,בדוגמה שלנו זה "בית קיץ זול". רצוי מאוד שיהיה כתוב ב-H1 (לא הכנס לזה עכשיו אבל בכללית זה חלק מעיצוב האתר ומוגדר ב-CSS של האתר שלך).חוק – אחד לכול עמוד.לא יותר!!! התוכן עצמו אמור להתחיל עם מושג המפתח שלך ולאחריו כול מה שמתאר אותו. ככלל רצוי לפחות ארבעה פיסקאות שכול אחת מהן תכלול את המושג או ווריאציה שלו. יש לשמור על פרופורציות בין כמה מילים יש בעמוד מול כמה פעמים השתמשתם במושג. על תעברו את ה-7%. על מנת לעזור לכם, הנה כלי חינמי.
  5. קישורים פנימיים – אחרי שכתבתם את התוכן לכול עמוד,רצוי מאוד לחזור לכול אחד מהם,לשנות/להוסיף מושגי חיפוש מהאתר שלכם בעמודים אחרים לתוכן עצמו ולתת קישור לדף הרלווטי. לדוגמא: התוכן הבא הוא חלק מהתוכן הכולל של העמוד "בית קיץ זול": אצלנו תמצא לא רק בתי קיץ זולים, אבל גם בתי קיץ עם בריכה.  ראיתם מה עשיתי? כתבתי תוכן רלוונטי עם קישור פנימי לעמוד שמדבר על "בתי קיץ עם בריכה". כך תכווין את גוגל לכול העמודים שלך באתר ותראה רלוונטיות. ככלל צרו קישור אחד או שניים בכול עמוד. רצוי מאוד ש 40% מתוכם יפנו לדף הבית עם המושג הכי חשוב שלכם.

ישנם עוד מרכיבים בשיפצור האתר שיתנו עוד 40% מהקידום ועליהם נדבר במאמר הבא אבל אלה שדיברנו עליהם כרגע הם המפתח להצלחה.

זה לא תמיד עובד בפעם הראשונה שאתם יוצרים אותם. הפואנטה היא ליצור, לתת לגוגל זמן להתעדכן איתם, לראות איך זה השפיע על תוצאות החיפוש ולעדכן אותם שוב עד שפוגעים בול.

הרבה שואלים אותי – אבל איך אני יודע מה זה בול ומה לכתוב על מנת להצליח? הטיפ שלי הוא כזה: חפשו בגוגל את מושג המפתח שאותו אתם רוצים לקדם, תפתחו את שלושת האתרים שקיבלתם במקומות הראשונים של החיפוש, תסתקלו על כול מה שדיברנו פה אצלם ואיך הם עשו את זה וזה יתן לכם מושג מה לכתוב. זה לא תמיד רק בגלל זה הם שם כי ישנם פרמטרים אחרים לכך אבל בכללית זה עובד ונותן מושג על מה ללכת.

עד לפעם הבאה, ד"ש חם מדנמרק המאוד קרה כרגע.

עליך להירשם כדי להוסיף תגובות

Yair Czitrom

יועץ בינלאומי לקידום אתרים באינטרנט ושותף בחברה הדנית 1-SEO.מפתח בגומלה בתחום ה-SEO
אתר המחבר/ת: http://www.seo-1.dk