קידום אתריםאני אנסה בסדרת מאמרים עוקבים להסביר וללמד על SEO בכלל ובג'ומלה בפרט,מזה,איך עושים את זה ועם מה.

קידום אתרים זוהי תורה שלוקחת שנים להתמחות בה ואלה שחושבים שזה אפשרי בתוך כמה שבועות טועה בגדול.

לעומת זאת, כול מקדם אתרים בעולם יצדיק אותי כשאומר שהצורה היחידה היא ללמוד ולנסות עוד ועוד. אין הרגשה יותר טובה כשהאתר שלך קופץ לדף מספר אחד של גוגל לאחר חודשים של עבודה.

אני רוצה להוסיף דבר חשוב לפני שמתחילים – SEO דורש הרבה זמן וסבלנות. במקרה הטוב, תוכלו לראות תוצאות אחרי חודש כשבדרך כלל זה יכול לקחת בין  3-6 חודשים אם האתר שלכם מתחרה בנישה רוויה כמו למשל צימרים.

מקווה שתיהנו.

אז קדימה...בואו ניגש לעניינים.

מה זה בכלל SEO?

SEO זה קיצור באנגלית ל-Search Engine Optimization או בעברית: אופטימיזציית מנוע חיפוש. זאת הדרך שבסופו של דבר תגרום לכך שהאתר שלך על עמודיו יופיעו בדף הראשון של גוגל בעת חיפוש אחרי מילה או צירוף של מילים.

כבר עכשיו אני רוצה להבדיל בין שני דברים (לאלה מכם שאולי לא יודעים): כאשר עושים חיפוש בגוגל ומופיעות תוצאות, החלק העליון והחלק השמאלי (עד לשלוש תוצאות למעלה ובדרך כלל עם צבע רקע ורוד או צהוב) נקרא Adwords וזהו החלק שבו משלמים פר לחיצה על מנת להופיע שם. באמצע העמוד מופיעות תוצאות החיפוש האורגניות – אלה התוצאות ה"אמיתיות" ועליהם נדבר ונעבוד.

משוואת גוגל

תוצאות כל חיפוש בגוגל נובעות ממשוואת החיפוש של גוגל שבה הושקעו מיליונים של דולרים על מנת לתת למשתמשים את התשובה הכי טובה למה שחיפשנו. הקו המגדיר של גוגל היה ויהיה תמיד – לתת לך את האתר עם המידע הכי רלוונטי למה שחיפשת.שימו לב שהדגשתי את המילה רלוונטי משום שזאת מילת המפתח. תן לגוגל מידע רלוונטי ומקורי, והם ישימו אותך בטופ.

את המשוואה עצמה ותוכנה, אך אחד לא יודע ( מזכיר טיפה את קוקה קולה, לא?) אבל אנחנו יודעים מספיק על מנת להגיע לתוצאות טובות וזאת בגלל שגוגל פרסם קווים מנחים.

באופן כללי המשוואה עצמה לוקחת את כול הפרמטרים שקיבלה מעכבישי החיפוש שלה (SPIDERS/BOTS) אחרי שהם ביקרו אצלך באתר.על פי הפרמטרים האלו בהשוואה לשאר האתרים בעולם, האתר שלך מקבל ניקוד והניקוד הזה יקבע מי ראשון בתוצאות החיפוש ו מי במקום האלף.

זאת אומרת שאם נדע מה גוגל מחפש ונשנה את זה לטובתנו, נצליח להשפיע על מיקום האתר שלנו בתוצאות החיפוש. 

מילות מפתח\חיפוש באתרך

לפני שאתה בכלל ניגש לכול נושא קידום האתרים – אם העמודים אצלך באתר לא מכילים או "מדברים" על מילות המפתח\חיפוש הנכונות,הכול לשווא.

למה אני מתכוון? נניח שאתה נקים אתר חדש על צימרים. חיפוש מהי בגוגל במילה צימרים תתן לנו מעל 3000000 תוצאות! אתה כבר רואה ש הנושא הזה קשה לקידום ויש מלא אתרים מבוססים שתופסים מקום טוב בדפים הראשונים. יהיה לך קשה מאוד "לנצח" אותם אם לא בלתי אפשרי במיוחד אם אתה דומיין חדש.

לעומת זאת, אם תנסה ללכת על מושג יותר ארוך וספציפי (בשפה המקצועית LONGTAIL ) יהיה יותר קל. לדוגמא לחיפוש צימרים זולים עם בריכה יש 92000 תוצאות. יותר טוב,נכון? אני אתן לכם עוד טיפ: כתבו את המושג "צימרים זולים עם בריכה" עם גרשיים בחיפוש שלכם ותקבלו 8 תוצאות!!! מה זה אומר? זה אומר שישנם רק 8 אתרים שכתבו בדיוק את המושג שחיפשתם אצלם באתר. אם הייתם עושים קידום אתרים לפי החוקים ( לא לדאוג - אתם תדעו בסוף סדרת המאמרים הזאת), יכולתם להיות בעמוד הראשון כמו גדולים בזמן קצר מאוד יחסית.

לכן לפני שניגשים לקידום עצמו, אתם חייבים להכין שיעורי בית בדקדקנות. זהו אחד השלבים הכי חשובי אם לא הכי. 

איך מוצאים את מילות המפתח הנכונות?

ישנם הרבה כלים באינטרנט חינמיים ובתשלום, אבל בשבילי הכי טוב זה המקור – גוגל.

לגוגל יש כלי עזר שהוא חלק מ- GOOGLE ADWORDS והוא שם על מנת לעזור במציאת המילים הפוטנציאליות: כלי מילות המפתח של גוגל.

אם עדיין אין לך חשבון בגוגל ADWORDS , לך תעשה. אתה לא תשתמש בו חוץ מאשר בכלי הזה. בלי לוגין, תקבלו תוצאות חלקיות.

אז אחרי שנכנסתם לשם אם הלוגין שלכם, ולחצתם על הלינק שכתבתי למעלה, תוכלו לראות את הכלי עצמו. בואו נניח שום שאנחנו עדיין בתחום הצימרים. הכניסו את המידע הבאה למקומות הבאים:

  1. מילה או ביטוי: צימרים
  2. סוגי התאמה (מצד ימין): מדויקת
  3. מלאו את מילות הביטחון (CAPTCHA)
  4. ליחצו "חפש"

תקבלו טבלה עם תוצאות  מונחי החיפוש ורעיונות למילות מפתח. אתם כבר שנכון שלמילה צימרים יש ביקוש חודשי של 550000 פעמים אבל כך גם התחרות ומספר המתחרים.

לעומת זאת, הציצו בטבלה השניה של רעיונות למילות מפתח שנוצרה על סמך חיפושים בגוגל של מישמתמשים. שימו לב לשאר התוצאות ובחרו במספר וריאציות שמתאימות לכם עם מספר גדול של חיפושים ותחרות קטנה או בינונית. ישר אחר כך, קחו את המילה או המושג לגוגל וחפשו שם כמו שעשינו מוקדם יותר עם גרשיים. התוצאה אמורה להיות מספיק טובה.

בדרך כלל, אם תוצאת החיפוש בגוגל היא עד 50000 , לכו על זה. עד 400000, קשה אבל אפשרי. מעל זה, רק אם באמת אין ברירה כי יהיה קשה מאוד.

שבו ועבדו טוב טוב על מילות המפתח שלכם כי הם מפתח ההצלחה שלכם. עיבדו בסבלנות ובדיקנות. נסו הכו ולבסוף הכינו רשימה עם מילות המפתח שבחרתם.

במאמר הבא נשתמש במילים האלו וניגש לתכלס.

עד כאן להפעם. ד"ש חם מדנמרק הקרה Laughing

עליך להירשם כדי להוסיף תגובות

Yair Czitrom

יועץ בינלאומי לקידום אתרים באינטרנט ושותף בחברה הדנית 1-SEO.מפתח בגומלה בתחום ה-SEO
אתר המחבר/ת: http://www.seo-1.dk